برای تمام خانواده ها رشد و تربیت فرزند به صورت اصولی یکی از مهم ترین چیزهایی است که بیشتر تلاش آنها در این جهت می باشد و سعی می کنند که تمام شرایط فضا و محیط به گونه ای باشد که در جهت رشد کودکان آنها باشد و در این بین، اتاق کودک که بیشتر وقت خود را در آن می گذراند نقش مهمی در شکل گیری شخصیت و رفتار های او دارد و اگر خلاقیت و هوش زیادی را برای دکور طراحی دکوراسیون اتاق کودک خود مصرف کنید تأثیرات آن را در روند رشد و رفتار او کاملاً مشاهده خواهید کرد.

 

اتاق کودک

 

خیلی از خانواده ها با این مشکل رو به رو هستند که فرزندان آنها تمایلی به ماندن در اتاق خود و انجام تکالیف و یا حتی بازی کردن با اسباب بازی های خود را ندارند و برای آنها جای سوال است که با چه روش هایی می توانند این کار را آسوده تر کنند تا فرزندانشان در هر رده سنی که هستند بتوانند کارهایی که برای سن آنها مناسب است را انجام دهند و از انجام این کارها لذت ببرند. در این مطلب سعی داریم بگوییم که فنگ شویی در مورد اتاق کودکان و سرویس خواب نوزاد و نوجوان چه نظری دارد.

 

اتاق کودک

 

 همانطور که گفتیم دکوراسیون اتاق فرزندان شما تاثیر چشمگیری در رفتار آنها خواهد داشت پس اگر از اصولی که فنگ شویی می گوید پیروی کنید متوجه می شوید که فرزندان شما تا چه حد پتانسیل پیشرفت و ارتقا در بعضی از زمینه‌ها را دارند و فقط منتظر مهیا شدن زمینه و بستر مناسب برای آنها هستند. سعی کنید تا جایی که می‌توانید به استعداد و خلاقیت هایی که فرزندانتان دارد جامه عمل بپوشانید و فضا را برای بروز آنها فراهم کنید و سعی کنید اتاق آنها به گونه ای باشد که این حس در آنها تقویت شود. 

 

اتاق کودک

 

بهتر است اتاق بچه ها به گونه ای تزیین شود که خیلی راحت و ساده باشد و امکاناتی برای خیال‌پردازی‌های بچه ها فراهم باشد تا بتوانند خویشتن خود را پرورش دهند و آسودگی و سرخوشی را تجربه کنند. به خاطر اینکه بچه ها در سن های رشد مدام تغییر عقیده میدهند و نظرات مختلفی در آنها به وجود می آید بهتر است هر چه بزرگتر می شوند دکوراسیون متناسب با سن و سلیقه آنها به روز شود. پس بهتر است محیطی را برای آنها به وجود بیاورید که یکی دو سال یک بار بتوانید وسایل متناسب با آن را در آن بچینید و آرامش اتاق تجدید کنید

 

اتاق کودک

 

بهتر است متوجه باشید که آرامش کودک شما چگونه فراهم می شود و کودک شما چه چیزهایی را بیشتر دوست دارد. در این مطلب سعی داریم بگوییم که فنگ شویی در مورد اتاق کودکان و سرویس خواب نوزاد و نوجوان چه نظری دارد. فنگ‌شویی هنری است که برای ساده تر بودن و افزایش آرامش و نشاط در زندگی امروزی فعالیت می کند تا بتواند سبک دکوراسیون داخلی منازل را با اهداف اش را تغییر دهد. افرادی که برای اولین بار با فنگ شویی آشنا می شوند فکر می کنند که خیلی پیچیده و عجیب است اما نترسید، جسارت داشته باشید و شروع به سادگی کنید و قدم قدم با ما جلو بیایید تا ببینید فنگ‌شویی چه پیشنهاد های جالبی را می تواند برای دکوراسیون شما داشته باشد.

 

اتاق کودک

 

بچه ها مثل بقیه نسبت به رنگ ها و تصاویر و شکل ها واکنش نشان می‌دهند و اگر در انتخاب رنگ ها و ابزاری که در اتاق آنها قرار می دهید دقت کنید می‌توانید تأثیر زیادی در روحیه و پیشرفت او داشته باشید و حتی با همین چیدمان سعی کنید نظم و مقررات را به کودک بیاموزید.

 

اتاق کودک

 

برای اینکه کودک خود را به سمت فعالیت و پرورش سوق دهید مراقب باشید که رنگ ها می تواند تاثیر بسیار زیادی در او بگذارد برای همین در بیشتر مطالب به شما گوشزد می کنیم که رنگ ها چقدر مهم هستند و دقت کنید که در اتاق بچه ها رنگ تک رنگ به کار نبرید.

 

اتاق کودک

 

مثلا رنگ آبی اگر تنها رنگی باشد که در اتاق کودک شما استفاده می شود باعث می شود اتاق کودک شما خیلی سرد به نظر بیاید اگر اتاق کودک شما نور کمی دریافت کنند رنگ دیوار و پارچه ها باید در رنگ های گرم تر باشد تا نیاز کودکان شما به نظم و ثبات برطرف شود. یا حتی رنگ های سبز جزو آن دسته از رنگ هایی هستند که برای اتاق بچه ها خیلی مناسب هستند و بهتر است رنگ اتاق کودکان به نحوی انتخاب شود که به سمت جهت شرق باشد چون طلوع خورشید باعث می شود که بود او با نشاط و شادی و انرژی آغاز شود.

 

اتاق کودک

 

اگر برای شما مقدور است سعی کنید کودکانی که در منزل دارید و در رده های سنی مختلف هستند را در اتاق های جدا بگذارید تا به یکدیگر وابسته نشوند و بتوانند حس استقلال را در خود پرورش دهند و اعتماد به نفس آنها را افزایش دهید. زیرا کودکان فکر می‌کنند اتاق آنها جایی است که به آنها طلب تعلق دارد و قلمرو شخصی آنها است و دوست دارند مطابق با میل و سلیقه خود آن را مدیریت کنند.

 

اتاق کودک

 

سعی کنید در اتاق خواب کلید چراغ مطالعه و آباژور کنار تخت خواب باشد که هر وقت خواستند مطالعه کنند یا از رختخواب بیرون بروند در دسترس شان باشد. سعی کنید حتی المقدور از تخت خواب هایی که طبقه ای هستند استفاده نکنید زیرا با این کار باعث می‌شوید که کودکی که در طبقه بالا است نزدیک به سقف باشد و کودکی که در پایین است یک فضای تاریک و تنگ را تحمل کنند و این تاثیر مناسبی در آنها نخواهد داشت.

 

اتاق کودک

 

از دیگر وسایلی که در اتاق کودکان به کار می رود فرش و موکت و قالی و مبلمان و قاب های چوبی و کاغذ دیواری هستند که بهتر است در انتخاب همه آنها دقت کنید چون بیشتر آنها با چوب ساخته شده اند و با رشد در ارتباط اند و کاربرد آنها می تواند نتایج مثبتی داشته باشد.

 

اتاق کودک