loading...
bedroomdesign
علی امیری بازدید : 52 سه شنبه 05 آذر 1398 نظرات (0)

اتاق خواب ها همیشه قسمتی از خانه ها بودند که توجه زیادی به آنها می شود و برای خرید وسایلی که در این اتاق به کار می‌رود معمولا هزینه و وقت زیادی صرف می شود، زیرا اهمیت این اتاق به علت هدفی است که دنبال می کند و هدف اصلی زندگی تمام افراد رسیدن به آرامش و داشتن یک زندگی بی دغدغه است و افراد بعد از اینکه یک روز شلوغ و پر کار را در بیرون از منزل پشت سر می‌گذارند می خواهند در خانه به آرامش برسند و اتاق خواب جایی است که افراد به استراحت در آن می پردازند.

 

تخت

 

علاوه بر این که وسایل قرار گرفته در این اتاق اهمیت زیادی در دنبال کردن این هدف دارند این قضیه که این وسایل به چه صورت چیدمان شود و طراحی کلی دکوراسیون اتاق خواب به چه نحوی انجام شود نیز حائز اهمیت است زیرا هرچه این اتاق جذاب تر و دلنشین تر باشد حسی که در افراد منزل به وجود می‌آورد قطعاً بیشتر خواهد بود و باعث زیباتر شدن فضا نیز خواهد شد.

 

تخت

 

در این مقاله سعی داریم تا شما را با طرح های مختلف آشنا کنیم تا بتوانید پشتی تخت خواب های خود را تزیین کنید. 

 

یکی از قسمت های اتاق خواب که تزئین آن می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در زیباتر شدن و تاثیرگذارتر بودن اتاق خواب داشته باشد دیوار پشت تخت خواب است که تزیین آن باعث می شود اتاق خواب شما جلوه ی ویژه ای پیدا کند و منحصر به فرد باشد و برای تزیین دیوار پشت تخت خواب، شما راحت راه‌های مختلفی را میتوانید دنبال کنید که در این مقاله سعی داریم چند مورد از کارهایی که برای تزیین دیوار پشت تخت می توانید انجام دهید را برای شما بازگو کنیم تا با الهام گرفتن از آنها و استفاده از سلیقه و خلاقیت خود به تزیین دیوار پشت تخت خواب بپردازید. 

 

تخت

 

بیشتر خانه ها امروزه مجهز به مبل های مختلف و متنوع هستند و در هر خانه مبل مخصوص به خود وجود دارد که سبک اصلی منزل را تعیین میکند. یکی از وسایلی که جزو مبلمان منزل به حساب می‌آید تخت خواب ها هستند که قرار است با آنها دکوراسیون داخلی اتاق خواب تعیین شود. شما می توانید با استفاده از قوانین موجود و همچنین با توجه به دکوراسیون داخلی اتاق خواب خود تخت های مناسبی را تهیه کنید و بعد از آن با توجه به سلیقه و خلاقیتی که به خرج می دهید پشت تخت خواب را تزیین کنید. در این مقاله سعی داریم تا شما را با طرح های مختلف آشنا کنیم تا بتوانید پشتی تخت خواب های خود را تزیین کنید

 

تخت

 

تزیین پشت تخت خواب به کمک دکوری ها

در صورتی که در دیوار پشت تخت خواب تان یک سری تغییرات ایجاد کنید می توانید باعث شوید که چهره اتاق خواب شما زیباتر و چشمگیرتر باشد. مثلا می توانید از یکسری کاشی های جذاب و نقش برجسته روی دیوار استفاده کنید و با توجه به رنگی که این کاشی ها دارند رو تختی مناسب و هماهنگ انتخاب کنید. با این کار زیبایی اتاق خواب را چند برابر خواهید کرد و باعث می شوید که از حالت معمول و روتین خارج شود. 

 

تخت

 

تزیین پشت تخت خواب به کمک کاغذ دیواری

دیوار های پشت تخت خواب شما می توانند جایگاهی باشند که با استفاده از کاغذ دیواری های طرح دار و متنوع تزیین شوند و باعث زیباتر شدن فضای اتاق خواب شما شود. با تزیین کردن دیوار پشت تخت خواب خود می توانید باعث جلب توجه بیشتری به سمت تخت خواب اتاق هم بشوید. با ترکیب رنگ های متنوع در کاغذ دیواری اتاق خواب و روتختی می‌توانید ظاهر اتاق را زیباتر و دلنشین تر کنید.

 

تخت

 

تزیین پشت تخت خواب به کمک رنگ ها

اگر شما جزء افرادی هستید که دارای روح شاعرانه و هنرمندانه ای هستید می توانید در دیوار پشت تخت خواب خود از یک سری طرح های هنری و زیبا به همراه نقشه نگار های متنوع که با استفاده از رنگ های متنوع اتاقتان را زیباتر می کند استفاده کنید. تاثیر گذار ترین وسیله ای که در اتاق خواب شما وجود دارد تخت خواب ها هستند. با تزیین دیوار های پشت تخت خواب می توانید باعث شوید که تخت بیشتر به چشم بیاید. به طور مثال شما می توانید دیوار پشتی تخت را یک دست مشکی کنید و پشتی تخت خواب را رنگ سفید و طرح های کوچک مشکی بزنید و با این کار باعث می‌شوید که ظاهر بسیار جذابی در اتاق حاکم شود .

 

تخت

 

شما همچنین می توانید یک جمله مورد علاقه خود را روی یک تابلو بنویسید و روی دیوار بکوبید و به این ترتیب باعث زیباتر شدن محیط اتاق خواهید شد. اگر تمایل دارید که تغییرات ایجاد شده توسط شما در اتاق خوابتان بسیار چشمگیر باشد و شبیه هیچ کدام از منازل دیگری که افراد مشاهده می‌کنند نباشد لازم دارید که از یکسری مواد و وسایل برای آن کمک بگیرید تا بتوانید دیوار پشت تخت خوابتان را به‌صورت متفاوت‌تری طراحی کنید.

 

تخت

 

مثلا می توانید با استفاده از سنگ های آنتیک دیوار پشت تخت خواب خود را طراحی کنید و یا یک کنسول کوتاه پایه پشت تخت خواب تان بگذارید و یک سری آباژور وسایل زیبا روی آن بچینید. یا اینکه یک تابلوی خیلی خاص و یا طرح خاص و یا حتی تصویر خودتان را به صورت سیاه قلم بر روی دیوار قرار دهید و یا حتی از آینه‌های طرح خاص در دیوار پشتی تختخواب خود استفاده کنید.

 

تخت

 

تزیین پشت تخت خواب به کمک قاب های زیبا

در صورتی که شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به سبک روستیک علاقه خیلی زیادی دارید و جز طرفداران آن محسوب می شوید می توانید یک قاب چوبی زیبا روی دیواری که پشت تخت خواب شما قرار دارد نصب کنید.

قاب های چوبی می توانند با دست های خود شما و طبق خلاقیت و سلیقه خود شما هم ساخته شوند. اگر شما نگران این هستید که ساختن این طور قطعات چوبی از شما بر نمی آید می توانید طرح خود را به یک نجار بدهید و از او بخواهید که برای شما قاب عکس قاب چوبی مورد نظرتان را بسازد. افرادی که طرفدار سبک کلاسیک هستند و سعی دارند در دکوراسیون اتاق خواب خود سبک کلاسیک را پیاده کنند و از رنگ های معمول در سبک کلاسیک می‌توانند برای دیوار پشت تخت خواب خودشان استفاده کنند و باعث شوند در کنار این رنگ ها یک تابلو کلاسیک زیبایی را کامل کند و سبک کلاسیک در محیط القا شود.

 

تخت

 

یکی دیگر از کارهایی که برای تزیین دیوار پشت تخت خواب می توانید انجام دهید قرار دادن تابلوها و قاب عکس هایی است که با ست و دکوراسیون کلی اتاق شما هم خوانی داشته باشد. به طور مثال اگر تم اصلی اتاق خواب شما رنگ های روشن است می توانید از رنگ های سفید و صورتی و طلایی برای تابلو ها و دیوار پوش ها استفاده کنید که باعث زیباتر شدن اتاق بشوید. 

در نظر داشته باشید که حتی کوچکترین وسایلی که در هر محیطی قرار می‌گیرد باید با سبک غالب دکوراسیون همخوانی داشته باشد تا هماهنگی اجزا از بین نرود. به طور مثال اگر تخت خواب شما هم از مدل های مدرن می باشد سعی کنید از تابلوهای ساده و مدرن استفاده کنید که قاب های ساده و چوبی دارند و هرگز در اتاقی که دکوراسیون مدرن دارد از قاب عکس های منبت کاری شده و و کلاسیک استفاده نکنید.

از دید طراحان دکوراسیون قاب عکس هایی که تصمیم دارید بالای تخت خواب خود و بر روی دیوار پشت تخت خواب قرار دهید که نمی تواند هر نوع قاب عکسی باشد و بهتر است قاب آن با دکوراسیون اصلی هماهنگ باشد و ردپایی از طبیعت در آن وجود داشته باشد.

مممم

یکی از کارهایی که امروزه بعضی از افراد برای تزیین قسمت های مختلف خانه خود از جمله بالای تخت خود انجام می دهند این است که از وسایل خاص و متفاوت برای تزیین دیوار استفاده میکنند که برمی گردد به سلیقه خود افراد و ذهنیتی که از هر وسیله دارند. وسیله های دم دستی می‌تواند شامل بشقاب هایی باشد که با هنردست استفاده و ساخته شده‌اند یا یکسری وسایل شخصی که خاص هستند مثل کلاه ها و یا از هدیه ها و چیزهای بسیار مختلفی که کاملاً بستگی به سلیقه شما دارد. 

 

تخت

 

تزیین پشت تخت خواب به کمک پارچه

اگر اتاق خواب شما با استفاده از رنگ های روشن طراحی شده است پیشنهاد می کنیم با استفاده از یک پارچه جذاب و زیبا به فضای اتاق خود انرژی و جذابیت ببخشید. به طور مثال می توانید از یک پارچه فیروزه ای برای کوسن ها استفاده کنید و پشتی دیوار تخت را به هر صورتی که مورد دلخواه شما باشد در بیاورید. در نظر داشته باشید که کوسن ها با وجود اینکه یکی از وسایل کوچکی هستند که در اتاق خواب ها وجود دارند ولی می‌توانند تغییرات چشمگیر و بزرگی را موجب شوند.

مثلا می توانید از یک پارچه فیروزه ای برای کوسن ها استفاده کنید و پشتی دیوار تخت را به هر صورتی که مورد دلخواه شما باشد در بیاورید. در نظر داشته باشید که کوسن ها با وجود اینکه یکی از وسایل کوچکی هستند که در اتاق خواب ها وجود دارند ولی می‌توانند تغییرات چشمگیر و بزرگی را موجب شوند.

 

تخت

 

استفاده از آینه در دکوراسیون

یکی دیگر از روش هایی که اخیراً باب شده است و بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند استفاده از آینه های هندسی است که در دکوراسیون های مدرن می توانید از آنها استفاده کنید که به علت استقبال مردم این آیینه ها در طرح ها و سبک های مختلف تولید و عرضه می شوند که متناسب با اتاق خواب های کوچک تا بزرگ هستند

در نظر داشته باشید که استفاده از آیینه ها این حس را به مخاطب منتقل می‌کند که اندازه اتاق شما بزرگتر است و تصویر شدن فضا در آینده همه چیز را بزرگتر نشان می‌دهد اگر اتاق شما مرتب باشد تمیزی و جذابیت دوبرابر می شود و در عین حال اگر اتاق نامرتبی داشته باشید وجود این آینه ها باعث می شود اتاق را آشفته تر از چیزی که واقعاً هست نشان دهد.

 

تخت

 

 

تخت

  

 

تخت.

 

تزیین بالای تخت خواب با تور

برای تزیین دیوار بالای تخت خواب از وسایل مختلفی می توانید استفاده کنید که یکی از آنها استفاده از تور است. شما می توانید با استفاده از تورها دکوراسیون متفاوتی در بالای تخت خواب و در دیوار پشت تخت خواب ایجاد کنید و این کار نیاز به کمی ابتکار و خلاقیت دارد که شما می توانید با بهره گرفتن از آن یک دکوراسیون منحصر به فرد و زیبا در اتاق خواب خود ایجاد کنید.

 استفاده ی استفاده از تورهای رنگی و گلبرگ ها و یا بادکنک و شمع های تزئینی در کنار هم ترکیب بسیار زیبایی را در اتاق خواب شما به وجود می آورد. در نظر داشته باشید که ترکیب تور و شمع در کنار هم می‌تواند یک فضای رمانتیک در اتاق خواب شما ایجاد کند که این فضا مخصوصاً برای اتاق خواب زوج های جوان ایده بسیار جذابی می شود.

 

تور و تخت

 

تزیین بالای تخت با نمد

شما در بالای تخت خواب در درون اتاق خواب خود می توانید از آویزهای نمدی هم استفاده کنید زیرا این کار باعث زیباتر شدن فضای اتاق خواب شما می شود. البته استفاده از این پارچه های نمدی در اتاق کودکان کاربرد بیشتری دارد. تنوع و جذابیت در مدل هایی که میتوانید با پارچه های نمدی داشته باشید باعث می‌شود که یک دکوراسیون خیلی زیبا و جذاب و دوست داشتنی در اتاق کودک خود خلق کنید.

 تزئینات ساده و رنگی که با استفاده از پارچه های نمدی تولید می شوند وابسته به خلاقیت و سلیقه شما هستند. شما می توانید با استفاده از هنر خیاطی و عروسک دوزی وسایل تزیینی نمدی در اتاق خواب درست کنید که باعث ایجاد شادی و نشاط در اتاق کودک دلبند شما شود.

 

نمد

 

شلف بالای تخت خواب

یکی از کارهایی که در اتاق خواب ها می توانید برای زیباتر کردن فضای اتاق خواب و استفاده از فضای آن بکنید این است که از شلف ها و طبقه های دیواری در دیوار بالای تخت خواب استفاده کنید.

هنگامی که از این شلف ها و طبقه ها در قسمت بالای تخت خواب استفاده کردید می‌توانید وسایل دکوری که متناسب با سبک دکوراسیون اتاق خواب شما باشد را داخل آن قرار دهید یا اینکه از تابلوهای عکس خصوصی می توانید در قسمت بالای تخت خواب اتاق خواب خود استفاده کنید.

 البته در صورتی که از شلف ها در دیوار بالای تخت خواب خود استفاده کردید سعی کنید از محکم بودن آن اطمینان پیدا کنید و وسایلی در آن قرار دهید که احتمال افتادن آن وجود نداشته باشد زیرا هر کدام از این عوامل امکان صدمه و آسیب رسیدن به شما را فراهم می کند.

 

شلف

 

کناف پشت تخت خواب

یکی دیگر از وسایلی که برای تزیین بالای تخت خواب اتاق شما کاربرد دارد کناف است که با استفاده از آن می توانید طرح های جالبی در بالای تخت خواب خود ایجاد کنید و به زیباتر شدن این قسمت از خانه کمک کنید.

در نظر داشته باشید که استفاده از کنف ها در بالای تخت خواب شما باعث می شود یک فضای خاصی در اتاق ایجاد شود که لازم است وقتی از این پارچه ها در اتاق خواب استفاده کردید، سایر وسایل طوری باشد که هماهنگی بین آنها برقرار باشد و تضاد بین سبک وسایل باعث از دست دادن زیبایی آنها نشود.

 

تخت

 

 

تخت

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 185
  • بازدید سال : 1,666
  • بازدید کلی : 7,408